حمل و نقل در اصفهان

 

برای اینکه حمل و نقلی پویا و قوی داشته باشیم باید که عوامل و شرایط حمل و نقل وجود داشته باشد .

فرض کنید یکی از مجهزین ناوگان حمل و نقل را در کویر لوط به وجود اوریم  بنظر شما ظرفیت و پتانسیل  باربری در این قسمت از کشورمان وجود دارد؟

جواب مشخص و مسلما خیر است چرا که علیرغم عرضه مجهزترین ناوگان برای ان تقاضایی وجود ندارد.

پس باید که نتیجه گرفت شرط لازم برای حمل و نقل زمینی پویا وجود تقاضا در تمامی فصول سال میباشد.

اما عواملی که به ایجاد تقاضای حمل و نقل کمک میکند عوامل متعددی است .

  • وجود کشاورزی و باغداری باعث ایجاد تقاضا برای حمل و نقل میشود  چه فصل برداشت وچه در زمان تجهیز و دوران کاشت 
  • وجود صنایع مختلف باعث رونق حمل و نقل میشود چه برای تجهیز کاخانه و صنایع و چه برای ارسال محصولات تولیدی

با مطالعه کشاورزی و باغداری اصفهان در میابیم که اگر نگوییم اولین قطب کشاورزی و باغداری بدون شک جز سه رتبه اول کشور است.

کرفس اصفهان و به اصفهان در میادین تره و باه از گز ان بمراتب معروف تر است برای مطالعه دقیق به مقاله باربری تهران به اصفهان مراجعه بفرمایید.

اما وجود صنایع مختلف در داخل استان اصفهان از فولاد مبارکه تا صنایع سبک و ساخت ماشین الات نانوایی و فلافل زن و ... باعث رونق بخش حمل و نقل شده است

alt

میزان و حجم صنایع مختلف باعث شده که حمل و نقل در این شهر از حمل بار در تهران هم جذاب تر باشد چرا که ممکن است وجود ادارات مرکزی باعث رونق  حمل و نقل پایتخت شده است اما این صنایع و کمیت ان با توجه به وسعت استان تمام ان نداشته های تهران را جبران میکند..

و باعث گرمی ورونق بازار حمل ونقل میدهد.

از انجایی که حمل و نقل دو طرف دارد لذا باید محاسبه کرد که مجموعا رفت و برگشت چه مبلغی را نصیب راننده میکند.

و بنده حقیر به عنوان یک مهندس صنایع که جند سالی را در حمل و نقل نیسان بارحضوری فعال داشته ام هرگز ارزانتر از مسیر تهران به اصفهان  کرایه ای ندیده ام {با مسافت مساوی با اصفهان} و علت ان دوطرفه بودن بار از تهران به اصفهان و از اصفهان به تهران است با امید به این که کشاورزی این استان پررونق تر از قبل و صنایع مختلف نیز حالشان خوب باشد تا بتوانیم حمل و نقل پویایی داشته باشیم ممنونم که توجه لازمه را مبذول فرمودید

 
 

مطالب مرتبط