آبشار بی بی سیدان سیمرم

 

بی بی سیدان نام روستایی است در 30 کیومتری شهر سمیرم در استان اصفهان که رودخانه ای زیبا به همین نام از نزدیکی آن عبور میکند.

این آبشار در کنار رودخانه سمیرم (کاسگان) در ورودی تنگه ای بنام تنگه نازی به شکلی زیبا جلوه نمائی می کند . آبشار بی بی سیدان  از فراز صخره ای پوشیده از گیاهان زیبا و از میان دیواره ای سبزرنگ به درون رودخانه فرود می ریزد. گیاه دارویی پرسیاوشان سرتاسر دامنه این آبشار را پوشانده و جلوه خاصی به آن داده است.

alt

آب رودخانه زلال است و مناظر دیدنی و چشم نوازی در اطراف چشمه‌ها و رودخانه وجود دارد. کنار رودخانه کاسگان در ورودی تنگه‌ای به نام تنگه نازی، آبشار بی‌بی سیدان خودنمایی می‌کند. آب ولرم آبشار و رودخانه در تابستان، محل مناسبی برای آب تنی و شناست. در قسمت‌های کم‌عمق رودخانه حسابی آب‌تنی کنید. برای عبور از رودخانه حتما وسایل خود را طوری بپیچید که آب در آن‌ها نفوذ نکند، برای این‌کار از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید. کفش مناسب به همراه داشته‌باشید تا بتوانید از میان آب به راحتی بگذرید.

alt

درازه رود از جاذبه‌های دیگر این منطقه است. تماشای منظره درازه رود از بالای تپه‌های مشرف به آن بسیار زیباست. شیب را که پشت سر بگذارید می‌توانید به کنار رود برسید. پیاده‌روی در کنار رود و تماشای چشمه‌هایی که به آن می‌ریزند از دیگر دیدنی‌های این سفر است. درختان وحشی انگور، انجیر، تمشک، بنه و دیگر گیاهان دارویی در حاشیه این رود، زیبایی این مسیر را صد چندان کرده است. صدای دلنشین رود و آرامش پیاده‌روی در کنار درازه‌رود رافراموش نخواهیدکرد. جذابیت این سفر، حرکت در مسیر رودخانه است و گاه به گاه تماشای حوضچه­‌های آب و آبشارک­‌هایی که می­توان زیر آن­ها دوش گرفت. این آبشارک­‌ها به همراه برگ­‌های ریز و درشت سرسبزی که کنارشان روییده، مناظر فوق العاده زیبایی را رقم زده است.

آبشار بی بی سیدان _ آبشار بی بی سیدان سمیرم _ سمیرم _ جاذبه های گردشگری _ جاذبه های گردشگری اصفهان_  جاذبه طبیعت‌گردی اصفهان _جاذبه های طبیعی