بحران آب جدی شد، نمایندگان شهر اصفهان به فکر باشند

 
نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه:

بحران آب جدی شد، نمایندگان شهر اصفهان به فکر باشند

میزان ذخیره آب موجود در پشت سد زاینده رود به 122 میلیون متر معکب کاهش یافت.

alt

نماینده مردم برخوار،  شاهین شهر و میمه از کمبود جدی آب شرب در استان اصفهان خبر داد و گفت: از وزیر کشور می خواهم که ستاد بحران آب را برای استان اصفهان تشکیل دهد.
حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: اگر نسبت به تشکیل ستاد بحران آب توجه ای نشود باید 5 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان را جابه جا کنیم چرا که کمبود آب یک تهدید جدی است و مردم برای تامین آب شرب مشکلات زیادی دارند.
دو روز پیش هم حسن غلامی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با توجه به کاهش ذخیره آب پشت سد زاینده رود، گفت: میزان افت 10 درصدی فشار اب در شهر اصفهان ادامه خواهد داشت.
منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران هم پیش تر در مصاحبه با همین خبرگزاری گفته بود : هرچه سطح آب در دریاچه چادگان کم شود میزان آلودگی و گل و لای آن بیشتر خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که جلسه ای در این راستا تشکیل نشده، گفت: در شهرهای دولت آباد، شاپورآباد و نقاط دیگر وضعیت بحرانی تر است و مردم این مناطق آب مورد نیاز خود را از چاه هایی برداشت می کنند که بسیار مشکل ساز شده است.
حاجی افزود: آب پشت سد زاینده رود به کمترین میزان خود در 50 سال گذشته رسیده و فقط 122 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده موجود است که بیشترین آن به دلیل لجن بودن غیر قابل استفاده است.
وی در پایان تاکید کرد: اگر مشکلات تامین آب را در بخش کشاورزی و صنعت فاکتور بگیریم، کمبود آب شرب یک تهدید جدی برای استان اصفهان به شمار می آید و باید فکر اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.
ظرفیت مخزنی سد زاینده رود یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون مترمکعب است.