پنج منبع غذایی سرشار از کلسترول بد!

 
بسته سلامت 26 بهمن

پنج منبع غذایی سرشار از کلسترول بد!

کلسترول بد یا ال دی ال منجر به تشکیل پلاک در شریان ها شده و باعث مشکلات شدید قلبی عروقی می شود.

alt

وجود چربی در بدن برای ایجاد اسیدهای صفراوی، عملکرد قلبی عروقی و مجموعه ای از فرایندهای بدن ضروری است.

لیپوپروتئین با چگالی پایین یا همان ال دی ال نوعی چربی است که به عنوان قاتل خاموش هم شناخته شده  است.

علائم بالینی کلسترول بالا در هر فرد متفاوت است  با این حال احساس سنگینی یا سوء هاضمه، خستگی، یبوست، بوی بد دهان، التهاب در اندام ها، سرماخوردگی های پی درپی، سردرد، بینایی تار و درد قفسه سینه از علائم واضح افزایش کلسترول بد است.

لبنیات پرچرب وگوشت قرمز

محصولاتی از قبیل شیر غلیظ شده، کره و مارگارین و ... سرشار از چربی های اشباع هستند و در کسانی که کلسترول بد آنها بالاست، مصرف این نوع محصولات باید به طور کامل متوقف شود. به جای لبنیات پرچرب، محصولات گیاهی مانند شیر بادام و شیر سویا، و یا لبنیات کم چرب یا بدون چربی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

به جای گوشت قرمز مصرف گوشت ‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون ماهی بخورید. ماهی آزاد، تن یا ساردین بهترین گزینه ‌اند .

مواد غذایی آماده و صنعتی ،قندهای تصفیه شده و نشاسته و کرهپنج منبع غذایی سرشار از کلسترول بد!

بیشتر غذاهای آماده و صنعتی به خصوص آن ‌هایی که گرم می ‌شوند، با روغن‌های هیدروژنه و اسیدهای چرب ترانس تهیه و باعث افزایش کلسترول بد خون می شود و  از مصرف مواد غذایی خیلی چرب و خیلی شیرین و به ویژه آن ‌هایی که حاوی روغن‌ های هیدروژنه هستند بپرهیزکرد.

قندها و کربوهیدرات ‌های های تصفیه شده مانند برنج سفید، نان ‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید میزان کلسترول خوب خون را کاهش می ‌دهند.

کره، مایونز، مارگارین ‌ها حاوی میزان زیادی چربی هستند، روغن زیتون و روغن کانولا حاوی چربی‌های سالمی است که قلب را در وضعیت بهتری نگه می‌دارند.