اخبار برگزیده شهرستان ها

 

اخبار برگزیده شهرستان ها

از افتتاح ساختمان خیرساز تا شکوفه زدن زودهنگام درختان بادام

افتتاح ساختمان خیرساز انتقال خون در گلپایگان تا شکوفه زدن زودهنگام درختان بادام در کاشان خبرهای برگزیده امروز شهرستان های استان اصفهان است.

alt

 

ساختمان خیرساز مرکز انتقال خون گلپایگان افتتاح شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان در آیین افتتاح این طرح گفت: این ساختمان سه طبقه  با هزار متر مربع مساحت به ارزش حدود 20 میلیارد ریال را خیران اهدا کردند.

 مجید زینلی افزود: در این استان  چهار پایگاه انتقال خون و 9 مرکز انتقال خون فعال است.

 

alt

رییس  اداره بهبود تولیدات دامی  جهاد کاشان گفت: با توجه به سلامت تخم مرغ تولیدی در این شهرستان روزانه 70 تن از این محصول به دیگر استانهای کشور صادر می شود.

احمدی مقدم افزود: با توجه به پیشگیری و کنترل آنفولانزای حاد پرندگان در  شهرستان کاشان و سالم بودن تخم مرغ این شهرستان در 10 ماه گذشته مجوز ارسال حدود 21 هزار تن از این فرآورده غذایی به استان های تهران ، یزد  و مرکزی صادر شده است.

وی  گفت: با توجه به اینکه قیمت تخم مرغ در داخل کشور افزایش یافته ، صادرات این محصول از کاشان به خارج کشور به طور موقت متوقف شده است

 شهرستان کاشان با ظرفیت تولید17هزار تن گوشت مرغ و حدود 25 هزار تن تخم مرغ در سال به ترتیب رتبه پنجم  و دوم  استان را در این زمینه دارد.

هم اکنون 46 واحد تولید مرغ تخم گذار و 147 واحد تولید مرغ گوشتی در شهرستان کاشان فعال هستند.

alt

سطح ایستایی آب های زیرزمینی درشهردامنه 16متر پایین تر رفته است.

مدیر امور آب وفاضلاب منطقه فریدن در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران،منابع آب این شهرستان را به شدت درنوسان دانست و گفت: سطح ایستایی آب در شهردامنه ابتدای امسال67 متربود درحالیکه اکنون به 84 متر رسیده و سطح آبهای زیرزمینی به 16 متر پایین تر رفته است.

نوروز ملکی باتاکید بر تنش آبی در سال آینده افزود : آب منطقه ای نیاز است دراین شرایط چاه هایی را به عنوان چاه های بحران و یا رزرو در نظر بگیرد تا اگر در تابستان با کاهش آبدهی منابع آب آشامیدنی مواجه شدیم، بتوان از آنها استفاده کرد.

رییس اداره هواشناسی فریدن هم میزان بارش پاییزی فریدن را پنج و 9 دهم میلیمتر و از کاهش بی سابقه ای  در30سال گذشته دانست و افزود: مجموع بارش فریدن تاکنون 30 وشش دهم میلیمتربوده که 86درصد کمتر از مدت مشابه پارسال و 84 درصد هم در مقایسه با بلند مدت کمتر شده است.

درختان بادام در برخی مناطق شهرستان کاشان شکوفه داده است.

 گرمای هوا در زمستان موجب شکوفه زدن زودهنگام  درختان بادام  در برخی نقاط این شهرستان  شده است.